بسم الله الرحمن الرحيم


بسم الله الرحمن الرحيم
"DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG"

Thursday 28 November 2013

::aku ingin jadi muslimah::




..hidup ini perlukan pengorbanan
tatkala diri sedang bertatih mengenaliNya
pelbagai ujian mula menghimpit jiwa

aku masih wanita,
kerana aku belum selayaknya bergelar muslimah
tapi hati menjerit bila ..bila waktunya aku digelar muslimah
keadaan kini sangat membimbangkan diri
apa aku menjadi
muslimah cuma dalam angan
mampukah aku istiqamah
mampukah aku kuat
mampukah aku terus berjalan di jalan ini

hati sedih , hiba, merintih
wahai diri , kau masih dibelakang
ceteknya ilmumu jika dibanding mereka
hinanya dirimu bila disamping mereka

wahai diri ,kau seperti kanak2 kecil yg masih bertatih
bila masa nya kau berjalan
bila masa nya kau berlari
bila masa nya kau digelar "muslimah sejati "

ya rabb, sungguh aku mohon
jangan pernah tinggalkan aku
izinkan aku menjadi muslimah
izinkan aku menjadi hamba
izinkan aku menjadi manusia

ya rahman, tiada lagi tempat bergantung selain
ku genggam erat tali hidayahmu
biarpun hujan , petir , ribut melanda
jangan sesekali kau tinggalkan aku
bila aku hampir aku lepaskan tali itu
sirami aku dengan air hujanmu
biar aku sedar , biar aku bangkit
kerana hidupku perlu redhaMU

YA ALLAH ..bimbinglah aku di jalan ini ,
IZINKAN AKU MENJADI MUSLIMAH :(

No comments:

Post a Comment